Historie Webgame

Zde v historii WG nalezneš dějiny WG, přehled o významných událostech, které se ve hře udály.

Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG

Generálové na Webgame

Tento článek byl publikován 22:05, 13.10.2008 hráčem .Joker.(#369917) ke 50. věku.
Byl již přečten 2791x, 55 komentářů, průměrná známka 1.7
Věděli jste, kdy se na WG poprvé objevili generálové? Jak vypadali a jakými změnami prošli? Pokud chcete vědět o generálech víc, čtěte dál.
Úvodem
Tento článek jsem sepsal já, xhammerx. Sepsal jsem ho proto, že v poslední době jsem hodně kritizoval historika Stillfarma, a protože v komentářích se často objevuje věta: „Kritizovat je jednoduchý, tak si to zkus“, tak si to teda zkouším a testuju, jak těžký je dělat historika. Sestavení tohoto článku včetně shromažďování podkladù a formátování mi trvalo 2 dny. Jestli se mi to povedlo, to posuďte sami a ohodnoťte v komentářích. Zároveň děkuji šéfredaktorovi za umožnění vydání článku, aniž bych byl historikem.

Začátky
Generálové se na Webgamu poprvé objevili v devátém věku. Generálové tenkrát měli jen 5 úrovní. Úrovně se vůbec měnily celkem často, než se ustálily na maximu osmé úrovně a hlavně než se ujasnily expy za jednotlivé úrovně. Typy generálů byly tenkrát úplně jiné než dnes. Sice tu byli staří dobří braši, kteří existují beze změny dodnes jako Nacionalista, Vlastenec, Osvoboditel a Ekonom. Potom zde byl generál Špion, kterého máme na webgamu také ještě dnes, ale tenkrát ještě neposiloval rozvědku, nýbrž dělal to, co špion dělat má – infiltroval! Tento generál totiž měl dávat majiteli naději, že jakýmkoli útokem má 20% šanci na infiltraci generálního štábu soupeře. Podle sdělení jednoho pamětníka ovšem tato schopnost zřejmě nikdy nefungovala a v helpu byla uvedena chybně. Jako poslední sorta zde byli generálové, kteří už na Webgamu nejsou. Mezi ně patřili hlavně Vůdci. Tito Vůdci, konkrétně to byl Vůdce vojáků, Vůdce tanků a Vůdce stíhaček, byli předchůdcem dnešního Stratéga. Fungovali pro útok i obranu, ale pouze na určitý taktický útok, u Vůdce tanků útok na týl, u Vůdce stíhaček bombení a u Vůdce vojáků partyzáni a vnikání do bunkrů. Posledním generálem, který byl na WG v počátcích a nepřežil, je generál Kolonizátor. Tento generál byl předchůdcem dnešního Stavitele a přidával +10% kolonizovaného území.

Už od začátku také měli generálové možnost mít druhou schopnost, ale v té době se ještě nedala měnit. To přišlo až později. Kdy? V jedenáctém věku! Už o dva věky později od doby, kdy byli na WG zavedeni generálové si tvůrci uvědomili, že nejsou úplně vyváženi a začala evoluce směrem ke generálům, jaké známe dnes. V jedenáctém věku byla změněna maximální úroveň generálů z páté na sedmou. Další velkou změnou bylo, že generálovi bylo možné změnit jeho druhou schopnost po dosažení šestého levelu a stejně jako dnes už tenkrát to generála stálo ¾ jeho pracně nasbíraných expů. Také vlastnosti některých generálů se pozměnily, aby byly vyváženější. Kolonizátor dostal do vínku krom zvýšení kolonizovaného území ještě snižování ceny budov o 5% za level. Špionovi se snížila šance na infiltraci z 20% na 5% a přibyla mu schopnost, která mu zůstala dodnes, a sice zvyšování síly rozvědky o 5% za level. Vůdcové se sjednotili a vznikl generál Stratég jak ho známe dnes. Dále ke Stratégovi přibyl i Ochránce národa, taktéž stejný jako dnes s tím rozdílem, že likvidoval efekt Osvoboditele i na vyšší úrovni. Posledním přidaným generálem, který se od té doby nezměnil, byl Populista.

Poté do osmnáctého věku archivy mlčí a v souvislosti s generály se objeví pouze sem tam zmínka o trhu s generály, který ovšem chce popisovat ve svém článku
Adolfek
, takže toto téma vynechám. Mezi těmito věky (tedy třináctým a osmnáctým) se však stalo několik zajímavých věcí. Bohužel co není psáno (a toho je hodně), to už nejspíš nikdo nedohledá. Nevěřím, že pokud bych napsal i samotnému Alpakovi, byl by mi schopen na otázku: „Kdy byl přidán generál zbrojař?“, dát jasnou odpověď s přesným datem. Budu tedy mluvit obecně o době mezi výše zmíněnými věky. V tuto dobu se staly 3 zásadní věci: Byl přidán generál Zbrojař, byl přidán generál Dobyvatel a generál Kolonizátor byl nahrazen Stavitelem. Obzvlášť Stavitel, jeden z nejoblíbenějších a nejdůležitějších generálů současnosti, byl tenkrát generálem jako ze snu. Přidával +10 budov a snižoval cenu o 5% za level. Proto byl v osmnáctém věku efekt tohoto generála oslaben na +8 budov za kolo. Zřejmě největší změnou v osmnáctém věku, týkající se generálů, bylo přidání osmého levelu generálům za 400k zkušeností. Těchto 8 levelů přežilo dodnes. Přesuňme se nyní do věku dvacátého. V té době se na webgamu poprvé objevil pokrok Vojenská akademie. Už tenkrát umožňoval dřívější změnu druhé schopnosti generála, ale neumožňoval mít čtvrtého generála při deváté hodnosti. Základní cena pokroku byla 2M $ a podmínkou byla sedmá hodnost jako dnes, ale také to, že země nemá Pacifismus. Ve dvaadvacátém věku byla přidána možnost dostat čtvrtého generála v zemích, které mají vynalezenu Vojenskou akademii a mají víc než devátou hodnost. Třiadvacátý věk s sebou přinesl pouze změnu Stavitele v podobě snížení jeho bonusu na stavění budov z osmi na pět. V osmadvacátém věku přibyla do hry možnost si generála přejmenovávat dle libosti, do té doby byl název příchozího generála Nový generál a hráči měli pouze jednu možnost změny jména. Potom bylo zase chvíli ticho po pěšině a další výraznější změny v oblasti generálů přišly až ve třicátém věku. Tento věk byly zavedeny dvě změny, jedna spíše pro farmáře a druhá přinášející výhodu bojovníkům. Výhoda pro bojovníky byla, že se změnil generál Ochránce národa a nerušil už Osvoboditele vždy, ale jen pokud měl Osvoboditel stejný nebo nižší level. Druhá změna, ta „farmářská“, bylo zavedení Dotace generála do hry. Zkušeností bylo málo, v novinkách se píše 20-300, což záviselo na zkušenostech armády a za hodnost. Hlavní rozdíl oproti dnešním dotacím byl v tom, že dotací nešlo u generála získat level, tzn. mohli jste generála nadotovat aby měl expy na určitý level, ale dokud se tento generál nezúčastnil útoku (nebo obrany), měl pořád level nižší. Tato nepříjemná povinnost se změnila s příchodem čtyřiatřicátého věku, kdy již nebylo nutné nadotované generály hnát do bitvy (což není tak úplně přesné, protože jinde než v bitvě generál nezíská druhou schopnost) a level se zvýšil automaticky při získání potřebného počtu expů. V osmatřicátém věku přišla sice jen jedna, ale poměrně zásadní změna. Byla to úprava generála Špiona, který byl předtím spíše okrajovým a nechtěným generálem, protože rozvědka stejně z větší části závisí na náhodě. Úprava tohoto generála spočívala v tom, že se mu přidaly dvě naprosto úžasné vlastnosti. První z nich byla, že snižuje o 10% na level ztráty agentů při operacích rozvědky a druhá, že snižuje o 5% ztráty agentů při obraně proti partyzánským útokům. V jednačtyřicátém věku byli do hry přidáni dva zbrusu noví generálové: Farmář a Technolog. Farmář byl zaveden z důvodu zrušení biodómů, díky čemuž farma na jídlo neudržela krok s farmou na energii (což v menší míře platí i dodnes). Generál Technolog byl zaveden z podobných důvodů, ke konci věku klesá cena technologií a farma na ně se už tolik nevyplácí (i když Francimor Veliký v šestačtyřicátém věku dokázal opak), proto posílení tímto generálem.

Infiltrace a likvidace
Začneme tak, jak je to v nadpisu – infiltrací generálů. Možná si říkáte, že je to blbost, protože to žádná operace rozvědky neumí a máte pravdu. Důležité ovšem je že několik (ve skutečnosti celkem dlouho) věků se uvažovalo o jejím zavedení. Poprvé autoři slibují operaci rozvědky na zjištění generálů a pokroků v průběhu dvanáctého věku. Zřejmě z toho sešlo, protože naprosto stejný slib dávají autoři i v prvních čtrnácti dnech třináctého věku. Na další věky se zdálo, že už o této operaci neuslyšíme, ale překvapivě jsem na zmínku o ní narazil ještě ve dvaadvacátém věku. Poslední zmínka o této operaci je z věku číslo 24, kdy vývojáři dávají do placu anketu o této operaci. Anketu se mi dohledat nepodařilo, ale z toho, že operace na dnešním WG není, lze usuzovat, že buď neprošla nebo vydržela jen krátce. Dle mého názoru je to dobře, protože to na Webgame přináší aspoň špetku překvapení při útočení. Jedinou možností jak „infiltrovat“ generála tak zůstalo oťukávání nepřátelského Ochránce útokem jedním tankem.
S likvidací generála už to bylo o něco skutečnější. V začátcích totiž existovala sabotážní operace rozvědky, která oslabovala generála. Ve dvanáctém věku poprvé spatřila světlo WG operace Napadnout generála. Ta snižovala náhodnému generálovi level o 1 a pokud ho snížila na 0, generál zemřel. O náročnosti se novinky nezmiňují, ale předpokládám, že měla náročnost 4 jako její nástupce v dalším věku. Dovedete si tohle představit na dnešním WG? Představte si, že farma, která by měla 2 ekogeny na šestém levelu a Ochránce/Stratéga na 8 by přišla o všechny generály během 23 operací rozvědky (za předpokladu, že by se všechny povedly). Proto se taky hned věk po zavedení (tedy dvanáctý) tato operace radikálně upravila. Zde už vývojáři nebyli tak skoupí na informace, takže máme detailní popis, jehož obsahem je, že operace snižuje zkušenosti generála o 15%, nejméně však o 5000 a stejně jako její předchůdkyně zabíjí generály, pokud jim klesnou zkušenosti na nebo pod nulu. Dále se zde dočteme, že operace měla nejvyšší náročnost 4. Poslední informací ohledně této operace je to, že na její uskutečnění je potřeba mít AntiOSN a být ve válce s nepřítelem. Kdy byla tato operace zrušena se bohužel nepodařilo dohledat.

Závěrem
Chtěl bych poděkovat všem lidem, kteří mi pomohli s tvorbou článku, jmenovitě hlavně Myšičce, Altaranovi, Syriusovi a Lordu Crustymu. Příští týden přineseme reportáž z Prahy z místa archeologického výzkumu, kde praotec Alpaka údajně zakopal úplně první WG server.

zobrazit komentáře