Historie Webgame

Zde v historii WG nalezneš dějiny WG, přehled o významných událostech, které se ve hře udály.

Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG

Robokracie - železná farma, Utopie - socialismus v praxi

Tento článek byl publikován 00:00, 07.11.2008 hráčem Adolfek(#21070) ke 50. věku.
Byl již přečten 3089x, 30 komentářů, průměrná známka 1.2
Dnešní článek se bude zabývat vývojem utopie a robokracie.
Najdete zde grafy těchto dvou vlád z topky, jejich nejprestižnější hráče a vyjádření těch, kteří za utopii, respektive robokracii hráli za dob, kdy bylo WG ještě v plenkách.

ORGANIZAČNÍ KOUTEK

- Dnešní článek se týká utopie a robokracie, u grafů chybí výsledky některých věků, je mi líto, ale některé výsledky se nezdokumentovaly. Stále platí, že pokud máte informace, které by do článku šly doplnit, pište.
- Někdy se bohužel stane, že v anketě nejsou uvedeny naprosto všechny možné alternativy. Vyberte pak prosím možnost, která je nejblíže pravdě, nebo napište svůj názor do komentářů, určitě si ho tam pak prečtu. Při doplnění nějaké možnosti do ankety dodatečně by pak nebylo hlasování moc objektivní.




Robokracie
K 5. věku byla zavedena zbrusu nová vláda, Robokracie.

Parametry robokracie na jejím úplném počátku
Produkce+35% produkce jednotek z továren, u mechů dokonce +50%
+20% produkce technologií a energie
obyvatelé nejedí žádné jídlo

Bolestná občanská válka+nelze z anarchie
-30% obyvatel
-30% produkce jídla
mnohem větší spotřeba energie (o 0,5MWh na 1km2 více)
Technologie+15% efekt hospodářských i vojenských technologií
Válčeníneúčinkuje na ně biocidní raketa, šíření epidemií ani demoralizace
při útoku klesá připravenost armády jen na poloviny

poloviční síla obrany proti partyzánským útokům
Efekt zábavních středisekNulový - stále 100% (neutrální) spokojenost
Nechuť k válčení Nulová

Podmínky pro přechod na robokracii byly stejné jako dnes, tzn. 50% androidů v populaci, avšak možnost revoluce nebyla omezena dnem věku a pro zisk androidů nebylo zapotřebí žádného pokroku, protože žádné neexistovaly.

7. věk
Opravena chyba, kdy šla robokracii snížit spokojenost

9. věk
Zavedeny pokroky. Jedím z nich byl pokrok Androidi, nutný pro vznik androidů v populaci. Jak už jsem uváděla, do té doby androidi v populaci přibývali pouze na základě hustoty technologií na km2, pokrok potřeba nebyl.

10. věk
Zavedeno omezení, kdy robokracie nemohla získat žádné generály.
Armáda a obyvatelé místo jídla spotřebují tolik energie, kolik by normálně spotřebovali jídla.
Z bonusu +15% maximálního efektu technologií zbyl jen +10%. Dalších +10% poskytne předcházející pokrok Androidi.

11. věk
Omezení, kdy robokracie nemůže dělat společenské pokroky kromě Bezpečnostních senzorů

13. věk
Vojenské posílení: +50% síla rozvědky v obraně
+20% zvýhodnění od vojenských technologií


17. věk
Robokracie opět posílena: 1.5x efekt vojenských základen (dříve 1)

18. věk
Další vojenské posílení Robokracie: Robokracie má +50% sílu útoku i obrany v Nočním tažení a Bombardování měst. Vyrovná se tak absence generálů v některých taktických útocích.

21. věk
Zrušeno, že nemůže mít generály - při revoluci na Robokracii generálové zemřou, může však sbírat nové generály.
- Generálové sbírají zkušenosti jen poloviční rychlostí.

Toto posílení robokracii opravdu velice pomohlo (můžete pozorovat na níže uvedeném grafu) proto se hned další věk muselo aplikovat omezení.

- Generálové automaticky dostavají jména jako GEN.1225483283.

- Nemůže mít generála populistu. Samozřejmě, když má robokracie konstantní spokojenost, neměl by pro ni tento generál žádný význam, jen by zbytečně zabíral místo.

Zrušen +50% efekt vojenských základen. Nečím se musel vyrovnat fakt, že robokracie opět může mít generály.

Mělo být změněno přibývání androidů v populaci tak, aby množství androidů nezáviselo jen na současném počtu technologií, ale i na historii země.
Nicméně k zavedení této změny nakonec nedošlo.

22. věk
Robokracie jde udělat nejdříve 25. den věku. Systém vám to dříve neumožní. Robokracie byla teď díky možnosti mít generály až moc silnou vládou.
Bonus na bombardování a noční tažení snížen na +25%. Opět to souvisí s generály. Stratég, nacionalista a k tomu +50% bonus by bylo opravdu moc.

32. věk
Oslabení Robokracie: Již nemůže získat všechny generály. Robokracie nikdy nezíská generály jako Populista, což platilo již dříve, a nově nezíská Osvoboditele, Ochránce národa a Stratéga.
Důvod změny je jasný - robokracie je opravdu silné zřízení, hlavně po válečné stránce. Takhle se pozná, kdo doopravdy dokáže za toto zřízení hrát.

33. věk
Opravena chyba s příchodem zakázaných generalů (populista, ochránce národa, stratég, osvoboditel). Generálové už (opravdu) nepřijdou.

34. věk
Pro robokracii byla zrušena náhodná událost "Porodnost".
Tato událost v robokracii vypadala směšně.

37. věk
Změna možných generálů. Robokracie získala zpět generály ochránce národa a stratéga. Namísto toho přišla o generály nacionalistu a vlastence.

41. věk
Robokracie přišla o možnost získat generála farmáře.
Opatření zavedeno z důvodu, že robokracie tohoto generála vzhledem k postihu do produkce jídla patřičně nevyužije, tudíž by většina hráčů generála velmi rychle propustila a pak musela dobu neurčitou čekat na příchod generála dalšího, užitečnějšího.

43. věk
Generálové při dotaci zkušeností generála budou získávat pouze polovinu zkušeností
- Vyrovnáno na stejné podmínky zisku zkušeností, jako je tomu při útocích.

Parametry robokracie dnes (stav k 50. věku)
Produkce+35% produkce jednotek z továren, u mechů dokonce +50%
+20% produkce technologií a energie
obyvatelé nejedí žádné jídlo

Bolestná občanská válka+nelze z anarchie
-30% obyvatel
-30% produkce jídla
Mnohem větší spotřeba energie (o 0,5MWh na 1km2 více)
Nemůže dělat společenské pokroky (výjimku tvoří pokrok Bezpečnostní senzory)
Technologie+20% zvýhodnění od vojenských technologií
+10% od hospodářských technologií
Válčeníneúčinkuje na ně biocidní raketa, šíření epidemií, prodej drog ani demoralizace
při útoku klesá připravenost armády jen na poloviny
+50% síla rozvědky v obraně
+25% síla v útoku i obraně na noční tažení, bombardování a taktický nálet

poloviční síla obrany proti partyzánským útokům
Při revoluci na Robokracii všichni generálové zemřou, může sbírat nové generály. Tito generálové sbírají zkušenosti jen poloviční rychlostí. Navíc robokracie nemůže mít generály Vlastenec, Nacionalista, Osvoboditel a samozřejmě Populista a Farmář.

Efekt zábavních středisek Nulový - stále 100% (neutrální) spokojenost
Nechuť k válčení Nulová


Hráč Zachata, který hraje prakticky od vzniku WG a v 17. věku se se svou robokracií dostal na pěkné 31. místo v prestiži, mi pověděl, že ve strategii hraní za robokracii se až zas tak mnoho nezměnilo, narozdíl od utopie, o které se můžete dočíst níže.
Robo šlo udělat rychleji než dneska. Pokud se člověk zaměřil na robo a měl štěstí, tak kolem 1200. kola nebyl problém dělat revoluci. Jinak si pamatuju, ze dost robokratů bylo kolem 1500.-1700. kola.
Jinak robokracie je pořád stejná - pořád jsou jenom 3 komodity, na který jde hrát - energie, jednotky nebo techy. Dřív byla robokracie víc dominantní než dneska, akorát že většina lidí v těch časech WG hrát neuměla :-D .


Zde je screen, na kterém můžete vidět hráče .Slayer., který má odehráno 1400 kol a již má robokracii - po pouhých dvou týdnech od zahájení věku.


Screen je ze 14. věku.

Zachata dále vzpomíná na jednu mezihru, která se hrála o víkendu po 5. věku.
Spočívala v tom, kdo dokáže během těch 3 dní vyrobit nejvíc mechů. Vítěz dostal možnost robokracie hned od začátku příštího věku. Vítězem se stal hráč Oops. Dneska by to byl hodně luxusní dárek. ;D




Počet robokratických zemí v top40



(vodorovně číslo věku, svisle počet zemí s touto vládou v top40 na konci věku)
Tento graf nám napomůže názorněji pochopit, co robokracii ovlivnilo, tedy proč byla zavedena některá omezení či bonusy a co způsobily.
- Výchylka u 21. věku - zde robokracii velmi pomohla možnost mít generály
- Pokles u věku 22. - ukázalo se, že díky generálům je nyní robokracie příliš silná. Proto se zavedla změna, že je možné revoluci na tuto vládu provést nejdříve 25. den věku.
- Od 28. věku se začaly robokracie více dostávat do topky zejména díky zavedení UFO pokroků.
- U 32. věku je také možno vidět pokles. K reálnému omezení robokracie sice díky závadě programu nedošlo, ale vysvětlit se dá tím, že hráče slibované omezení generálů odradilo od samotného hraní za robokracii. Jestliže za robokracii hrálo méně hráčů, tak se jich na základě kauzální teorie i méně umístilo v topce.
- Zvýšení počtu robokratů ve 37. věku souvisí se změnou generálů. Původně se mi tato výchylka zdála paradoxní, protože téhož věku byla do hry implementována EMP raketa, která může mít zejména pro robokrata nedozírné následky, nicméně je vidět, že taktická síla je mnohem více důležitá.
- Pokles ve 42. věku souvisí se snížením minimální ceny, za kterou lze poslat mechy na světový trh (díky výborné produkci vojenské techniky jsou mechové velmi důležitou jednotkou pro robokraty). Cena se snížila ze 400$ na 300$.
- Náhlý pokles u 44. věku způsoben pravděpodobně oslabením UFO pokroků Mimozemský počítač a Plazmové zbraně.

Nejprestižnější robokracie


#ZeměRozlohaPrestižAlianceVládaKolVěk
1.Michael Phelps(#654) - FARR FARR AWAYY30060km219294872SBRobo376749.
2.Akashe(#5483) - Dimmu.Borgir23277km215518607EuroRobo372739.
3.bite my shine metal ass(#10081) - kopff33288km215420224SWKRobo399537.

Dodatek


Možná by se někdo mohl divit, jaktože uvádím jen to, že se body u anarchie a komunismu přičítají nad 95% spokojenosti, když dlouho bylo v povědomí to, že se těmto vládám přičítá automaticky +10 bodů za kolo.
Odpověď je - znamená to totéž. Pokud má země s jednou z těchto vlád např. 100% spokojenost a uvažujeme, že se body přičítají nad 95% spokojenosti, přibude bodů 5. Kdybychom uvažovali, že se automaticky přičítá 10 bodů, muselo by se jich 5 zase odečíst, protože základ je 105%, a jak známo, body můžeme při nízké spokojenosti i ztrácet.

Co se týče +50% produkce mechů, tak to, že jeden mech robokracii stojí vlastně 19 dílů fungovalo již od 24. věku, kdy se ustálil obecný počet potřebných dílů na jednoho mecha na 21 dílů, nicméně tento fakt zůstal většině veřejnosti utajen, protože v helpu to uvedeno ještě dlouho nebylo a málokdo to počítal.

V tabulce v Menu=>Dotace=>Továrny je u robokrata psáno +35% u obou položek (mechy i ostatní jednotky).
Matematicky však vychází to, že když se v helpu nabízí +50% ale v tabulce se uvádí pouze 35%, tak někde 15% chybí... A to je právě to snížení z 21 dílů na 19.

Stejný postup lze uplatnit i při zjišťování počtu potřebných jednotek před 24. věkem, kdy mech stál pouze 14 dílů (to, že se zvýšil počet potřebných jednotek na mecha se vykompenzovalo zavedením nové funkce pro technologii autamatizace továren - od této doby má automatizace na produkci mechů dvojnásobný efekt.)

Kdysi se tato problematika objevila v náboru na nápovědy, jako taková perlička pro nejlepší, protože tenkrát údaj o 19 potřebných jednotkách nebyl uveden v helpu.




Utopie
2. věk
Nové státní zřízení Utopický socialismus, Unifikace či Utopie.
- Jeho největší zvláštností je, že pod tímto typem vlády nemůžete žít od začátku, ale musíte na něj nejdříve své lidi připravit. V praxi to znamená, že se nejvíce snaživým zemím podaří revoluce na Utopii kolem poloviny věku.

Narozdíl od výše uvedené robokracie se u této vlády mnoho systémových úprav neprovádělo.

Parametry utopie na jejím úplném počátku
Produkce+25% kasárny, továrny, jídlo, energie, technologie.
+10% spokojenost
mnohem větší rychlost kolonizování nového území
Technologie Neutrální
Válčení
-20% síla útoku
Efekt zábavních středisekStřední
Nechuť k válčení Velká


Anarchie se rychleji přibližovala utopii už od počátku.

Podmínky pro získání utopie byly ze začátku následovné:
Bylo potřeba dosáhnuout 50 000 utopistických bodů.
Každé kolo přibylo tolik bodů, o kolik byla aktuální spokojenost vyšší než 92%. U anarchie se počítala spokojenost už od 82%.
Za poslání humanitární pomoci přibylo 100 bodů.

5. věk
Změnily se podmínky pro získání utopie a utopistických bodů.
Od tohoto věku platí podoba, jakou známe dnes, to znamená:
- Je potřeba dosáhnout 100 000 utopistických bodů.
- Za poslání humanitární pomoci přibude 300 bodů.
- Za každé odehrané kolo přibude tolik bodů, o kolik máme spokojenost vyšší než 105%.
Zároveň kromě anarchie získal i komunismus svůj bonus na přibližování k utopii. Tady se body přičítají také již od 95%.

Podmínky pro zisk Utopie se tohoto věku ztížily, protože se délka věku zvýšila na 36 dnů z původních 25.

9. věk
Zaveden pokrok pacifismus, který mimo jiné vlastníkům tohoto pokroku přidával body na utopii již od 95% spokojenosti.

22. věk
V tomto věku byl bonus pacifismu změněn. Nyní se body na utopii nebudou přičítat od 95% spoko, ale vlastníkům tohoto pokroku se zvýší základní spokojenost o 10%.

25. věk
Utopie nemůže odpalovat rakety

38. věk
Utopie získala 3 obranné spojence a bude mít tak větší šanci se ubránit.
- Utopie se nehrála tolik jako dřív. Válečné vylepšení jí jenom prospělo.
Mnohem víc se vyplatilo farmit s robokratem, demokratem nebo republikou.

Zde jsou poznatky hráče Martind Forlon, který za Utopii hrál v 15. věku, kdy se dostal se svou zemí na krásné druhé místo v žebříčku. Jeho aliance Black Hand se dostala dokonce na místo první. Uvádí, jak se změnil způsob hry za tuto vládu.
Co se týče strategie, tak ta byla v té době podstatně jiná. Na WG byl zájem o farmení a ne ten dnešní sundávací chaos. Jeli jsme to tuším část přes fund a část přes komanče. A hlavně zhruba poslední týden už se prakticky neválčilo. Šlo farmit a dělali to prakticky všichni.

Dneska se utopie hraje až na výjimky dost špatně. Jistě, výjimky jako Francimor ukazují, že jde dát i opravdu hodně vysoká prestiž, ale stojí to obrovskou spoustu času na WG a taky pomoc (spíše více než méně) ostatních. Taky požadavky na obranu jsou dneska větší = více zemí, hlad po expech, utopka se vede jako zřízení, které útoky nevrací (což není až tak úplně pravda :-) ) a tak po ní jde spousta útočníků, spousta možností jak sundat bonusy (taktický nálet je pro utopku docela smrtící záležitost) a dalo by se pokračovat. Třeba i zavedené oslabování generálů při revoluci (při obraně na 8 lvl ty procenta docela bolí)


Parametry utopie dnes (k 50. věku)
Produkce+25% kasárny, továrny, jídlo, energie, technologie.
+10% spokojenost
mnohem větší rychlost kolonizování nového území
Technologie Neutrální
Válčení-20% síla útoku
nemůže odpalovat rakety

Může mít 3 obranné spojence
Efekt zábavních středisekStřední
Nechuť k válčení Velká



Počet utopistických zemí v top40



(vodorovně číslo věku, svisle počet zemí s touto vládou v top40 na konci věku)
Jak vidíte, graf utopie se moc neměnil. K výchylce na začátku mi Zachata řekl, že souvisí s tím, že v dané době na WG ještě probíhalo mnohem méně válek a tenkrát existovalo pár fakt dobrých aliancí, mezi sebou většinou propaktovaných a prosmlouvaných. Nebyla výjimka, že top40 byla celá složena ze spojenců. V té době se v takových top aliancích dalo snadno farmit. Zachata dále vzpomíná, že v alianci UFD farmili třeba posledních 8-10 dní a nikdo jim válku nevyhlásil. Takže utopie byla jasná volba.
Lord Brak dal ve 12. věku s utopií na tu dobu neuveřitelných 20M prestiže, což mohlo také motivovat dost hráčů k hraní utopie.

Nejprestižnější utopie


#ZeměRozlohaPrestižAlianceVládaKolVěk
1.Můžu otěhotnět sPavoukem?(#4304) - Francimor Veliký34771km2300333331000Utop348246.
2.Bow to BRAK the Lame(#422) -Lord Brak43947km220000000NSAUtop310012.
3.Rampa McKvak(#9725) - ...Kápo...26952km218505378KačerovUtop376048.



Grafické porovnání obou těchto státních zřízení v TOPce:

Robokracie růžově
Utopie modře




Teď ještě malá anketa o tom, o čem si ode mne budete chtít přečíst za 4 týdny (článek za týdny 2 již je rozhodnut).
Možnosti:
Pokroky - zde by se muselo jednat o článek na pokračování, protože je zhruba přes 30 pokroků, a nacpat je všechny do jednoho článku je nereálné. Proto by se článek nejspíše rozdělil na pokroky konstrukční, další na společenské a poslední na technologické. (O mimozemských už jsme si psali).
Placené služby na WG - změny goldů a silverů, WG plus
Změny v rámci aliance - jak to bylo s počtem členů v aliancích, se smlouvami a podmínkami válek
Vývoj nějaké vlády/několika vlád. Pokud zvolíte tuto možnost, uveďte také jaká vláda by vás nejvíce zajímala.


Můj další článek vyjde za 2 týdny, tzn. 21. listopadu v 00:00. Na přání hráče Sir Humphry se bude zabývat změnami v oblasti rozvědky.

Máte-li nějaké připomínky, upřesnění nebo konkrétní nápad o jakém tématu byste si chtěli v budoucnosti přečíst, pište do pošty Pošta Adolfek (historik).
 Lirumiem (#346382)11.11.2008, 12:46 
no a pak že to nejde udělat pekně dávám za 1 holt jde vidět že babi zase ve všem horší jak chlapi nejsou :D:D:D

 swosh (#67636)9.11.2008, 12:20 
super

 Spader.the.nails (#350684)8.11.2008, 22:34 
za 4 tydny bych si rad precet clanek o vyvoji komunismu

 Hugo de Moravia (#44145)8.11.2008, 17:12 
joker: ber to třeba tak, že kdo je snažší získat vztah ke hře, o které víš víc informací než o hře, o které víš kulové...a mimo jiných důvodů to je i hezké zavzpomínání :)

článek dobrá práce...

 j0k3r (#152948)8.11.2008, 11:18 
Sice me to vubec nezajima a nevidim jaksi "ucel" vydavani historie, ale za tu praci jsem vam dal za 1.

 StillFarm (#370375)7.11.2008, 20:30 
Adolfka :-O už je ohrané to, jak jsou ty práce dokonalé a přehledné... Takže za 1 :-) Moc pěknééé segra ;)

 Jiriss (#47283)7.11.2008, 17:56 
supr :)

 .Regost. (#367628)7.11.2008, 17:34 
perfektní profesionální práce :-) 1

 Dr.Leckter (#73270)7.11.2008, 17:19 
Super článek, tak by to mělo vypadat!

 Windicatoren (#107848)7.11.2008, 14:38 
Prostě Výborný

 Seas12 (#231887)7.11.2008, 14:16 
poměrně dobrý članek ....jen tak dal


 Tommy002 (#114240)7.11.2008, 12:31 
Výborně napsaný, jen tak dál!!!

 Lídiště (#359655)7.11.2008, 11:02 
opravdu pěkný článek , dávám za 1....

 SAHI (#72565)7.11.2008, 10:47 
velmi poutave cteni, jen tak dal..
na pres priste hlasuju pro nejaky vlady, kdyz uz se ted zaclo s utopkou a robem tak by se casem mohlo napsat o vsech ne? ;-)
treba o takovym komancovi a feudovi bych si rad precet..

 Zachata (#104)7.11.2008, 10:32 
Zdravim, za 1, neni co resit, zatim urcite jeden z nejkvalitnejsich clanku :-) ne takovejh paskvil jako vychazi ve wg novinach *THUMBS UP*

 thoradin (#65644)7.11.2008, 10:08 
Dávám za 1, tomu s nedá nic vytknout :-) *THUMBS UP*
Goover (#92000) 7.11.2008, 09:24 Ono to bude nejspíš proto, že robo má na vyexpení gena menší čas a proto tam každý zbytečný gen je ztráta. Jinak podle nového systému genů (pokud by fungoval) by stejně ta dikta toho techa nedostala :-)

 hakim (#102302)7.11.2008, 09:24 
ja sem to fakt cely precet..

 Goover (#92000)7.11.2008, 09:24 
peknej clanek pekne napsanej

41. věk
Robokracie přišla o možnost získat generála farmáře.
Opatření zavedeno z důvodu, že robokracie tohoto generála vzhledem k postihu do produkce jídla patřičně nevyužije, tudíž by většina hráčů generála velmi rychle propustila a pak musela dobu neurčitou čekat na příchod generála dalšího, užitečnějšího.

...opatreni ze generala nevyuzije...dikta ma -20%produkci techu a taky ji muze prijit technolog fund dokonce -25%

...proc tedy vsem zrizenim nechodi jen ti generalove co se jim hodi =)

 Kleky (#33963)7.11.2008, 09:02 
opět musím zatleskat: :applause: :applause: :applause:
splňuje to přesně mé představy, které jsem chtěl u sebe kdysy publikovat, ale jaksi nenašel jsem nato potřebný čas a náladu. Naštěstí zde máme naší oblíbenou historičku :-) . Je na čase tě zásobit excely s užitečnými daty.
Dávam za jedna především za grafy počtů robů a utop v topce.

 Fuhrer 1 (#196926)7.11.2008, 08:34 
pěkne článek :D
..a na co hodnoceni dyt každé ví jako známko si zaslóží:DD

 Con3 (#352715)7.11.2008, 08:33 
Výborný článek děkuji za něj moc. 1+ ;-)

 KalinV (#207981)7.11.2008, 08:30 
Konecne clanok ktoremu mozem dat za 1. Pekne, velmi pekne + fakt zaujimave info.

Gl len tak dalej.

 Adolfek (#21070)7.11.2008, 07:40 
Gen. Barnaky, tato 3 slova jsou ve článku uvedena záměrně. Kdysi se pro utopii používaly všechny 3 výrazy, dnes se však nejhojněji používá jen jeden z nich. Než se zacneš rozčilovat, stačí se zeptat. Ver mi, do článku se snažím psát jen ověřené informace. Jinak k tomu slovníku. Podle něj znamená slovo unifikace sjednocení či jednotnost. AFAIK to není až zas tak zcestné jak si myslíš. Utopie je ideální společnost, takže lidé v ní by správně jednotní měli být. :-)

 Psychotic II. (#329474)7.11.2008, 06:54 
Historie začíná býl lepší jak noviny.....rozhodne za 1 ;)

 gen.Barnaky (#226932)7.11.2008, 06:54 
Nové státní zřízení Utopický socialismus, Unifikace či Utopie.
otázka za 10 000 - vyhledejte slovo, které do řady nepatří
OMG
doporučuji pracovat se slovníkem cizích sov

 Emperor Vortex (#67683)7.11.2008, 01:56 
Super clanek, prehledny a moc se mi libilo zvyrazneni bonusu a postihu (zelena X cervena). Mas ode mne 1.

 Till Lindemann (#58219)7.11.2008, 01:02 
luxusni clanek, fakt ze jo. Konecne mam pocit ze historici nemaj vocasek pro paradu :)))

jinak takhle zpracovana by se mi libila demo a feud :)) + nejvetsi uspechy anarch :-)

 Zer Nathu Ytep (#31884)7.11.2008, 00:38 
velmi dobry clanok ... za 1 ;)

 Narayian (#283216)7.11.2008, 00:21 
:D

 kesso (#135917)7.11.2008, 00:17 
velmi pekny prehladny clanok ;)

jedine co nechapem je preco je to viditelne baba a ma nick Adolfek... xD