Historie Webgame

Zde v historii WG nalezneš dějiny WG, přehled o významných událostech, které se ve hře udály.

Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG

VZNIK WEBGAME - INFORMACE, ROZHOVOR, ZAJÍMOVOSTI.

Tento článek byl publikován 22:26, 19.04.2013 hráčem Libinak(#87181) ke 80. věku.
Byl již přečten 1712x, 24 komentářů, průměrná známka 2.1
V tomto článku Vám poskytneme informace o vzniku on-line hry webgame.
Webgame je vlastněna společností webgame s.r.o.
Na článku se podíleli lidé, kteří vznik webgame pamatují a také nejlépe nazváno asi kronikáři webgame Kleky a Siringa



Vznik WG


Bylo, nebylo. Za devatero horami a devatero řekami…Byl jednou jeden hráč jménem Alpaka a ten se rozhodl, že vytvoří novou webovou hru. Hra se jmenovala „webgame“… Zazvonil zvonec a pohádky byl konec…a všichni klikali šťastně, měli spoustu mulťáckých účtů a pokud na ně nikdo nepřišel, tak klikají všechny země dodnes.


Tak to by bylo asi tak vše a teď se pojďme vrátit opět na zem do reality. Hra „webgame“ vznikla okolo roku 2001. A jejím prvním majitelem byl hráč Alpaka. Nultý testovací věk byl spuštěn 19.11.01 - 07.12.01 a byl v provozu 3 týdny. Po otestování serveru byl o 3 dny později, přesněji 10.12.01 spuštěn první oficiální 1. věk. Tento věk, ovšem trval pouze 4 týdny a takto tomu bylo, až do 5. věku kdy byl poprvé spuštěn věk „šesti týdenní“. Hráč Alpaka vlastnil webgame až do roku 2005 a novým majitelem se stal Spider. Ten se proslavil především „doživotními gold účty“. Pro naši potřebu budeme používat zkratku DGÚ. DGÚ se dali za vedení Spidera pořídit za pouhých 500 Kč. Pro aktuální vývoj WG to mělo dva efekty:


1. Velký a rychlý přínos peněz pro majitele hry. A tak mohl využít přísun financí na rozvoj webových stránek, které se v té době potýkaly s velmi dlouhou čekací frontou, která způsobovala obtížný přístup do samotné hry, což bylo velkým problémem. Laicky řečeno: Prostě byl server přetížen.


2. Poté co většina hráčů zakoupila DGÚ zastavil se přísun peněz do pokladnice WG a tím se objevil další velký problém. Leda by se našel štědrý sponzor. Proto se zastavila možnost koupení DGÚ. Ale toto řešení bylo jen částečné. Jelikož jediní kdo narazili, byli noví hráči, kteří si museli kupovat věk co věk GOLD účet, za to starší hráči byli v cajku. S touto problematikou se musel vypořádat nový majitel hry: null.pointer, který hru převzal v roce 2008.


Vedení WG se rozhodovalo co dál, ale pokud by zrušilo DGÚ nejen, že by porušilo podmínky zakoupení DGÚ, ale zároveň by bylo vystaveno velkému protestu a nevole ze strany hráčů, kteří již DGÚ vlastnili. Z toho jasně vyplývalo - buďto budou v nevýhodě noví hráči, nebo ti staří. (prašť jako uhoď) Naštěstí se udělalo takové mezi řešení a pouze se pozměnily funkce u DGÚ. Dle mého názoru férové rozhodnutí a asi jediné přípustné.


Poznámka redaktora Michal44: já sám hraji WG již od 19. věku a věřte, že DGÚ bych též uvítal, ale v té době sem s WG začínal a jako náctiletý mi bylo líto utratit peníze za hru  Poučení pro příště: Až Null udělá nějakou „Happy hour akci“ neváhejte a utrácejte .


Máme rok 2013 a hru stále vlastní hráč null.pointer doufejme, že hru WEBGAME.CZ budeme mít možnost hrát ještě další desetiletí.





WG ovšem nelení a jde s moderními trendy a tak jej můžeme i dnes nalézt na největší sociální síti aktuálního tisíciletí: Facebook.com. Zde má stránka WG již 3480 fanoušků a toto číslo pomalu, ale jistě stoupá, výš a výš a doufejme, že tomu bude i nadále! Dobrá reklama pro WG je nutná nejen pro majitele hry, ale i pro nás všechny, kteří bychom chtěli ve hře opět střetávat mnohem více hráčů. Pokud ještě nejste našimi fanoušky na FB, tak neváhejte a přidejte se!! Aktuální informace, zajímavosti a aktuality vám dodávají: Lord.of.Europe a Michal44.


http://www.facebook.com/pages/webgamecz/173328676762


Dost už bylo faktů a mého monologu a pojďme trochu zavzpomínat s hráčem Me2d, který je na WG od 6. věku.


1) Kolikátý právě probíhal věk, když si začal hrát?


Zveřejnil jsem o sobě, že hraji od šestého věku, tak to asi bude pravda. V MA zřejmě od věku sedmého. Nalákal mě sem Rammstick, se kterým jsem se seznámil po tom, co mě sesvačil v jiné mé tehdy oblíbené hře Melior Annis. Apropo, podle Melioru Annisu je pojmenována naše aliance [MA].


2) Jak takový věk vypadal? Byl stejný jako dnes? Popřípadě jaké změny bychom v něm nalezli?


Byl jiný, války bývaly domluveny na přesnou hodinu (u nás to bylo většinou na 10:00, kdy se sešla celá ali a už to lítalo). Většinou se jela klasika bez bombení a hlazení, taktické nálety tehdy neexistovaly. Zhruba poslední týden věku, možná i déle se už jen farmařilo. Pokud vás tedy někdo nepřepadl a nevyhladil vás :-D


3) Já osobně hrál od 19 věku a tehdy byl hrozný problém se vůbec připojit do hry. Neustále byl překročený limit! Byly takové i rané začátky? Nebo hrálo věk jen pár lidí (cca kolik)?


Z počátku žádné omezení nebylo, respektive jsem jej nepocítil. Server, kde WG běžel, byl snad umístěn v nějaké firmě, která už jej zřejmě se stále větší množství hráčů nadále trpět nechtěla, tak nastaly restrikce v počtu přihlášených hráčů a hledání kam WG umístit. Nejméně to bylo tuším 30. Takže, ráno se co nejdříve přihlásit a pak si to celý den hlídat, aby vás to pro nečinnost neodhlásilo. Pak na to snad vznikl nějaký skript, který si už odhlášení pohlídal  Dle Klekyho stránek se třetího věku účastnilo 1620 hráčů. V šestém když jsem začínal, už to muselo být mnohem víc.


4) Když se zamyslíš a měl bys možnost rychle odpovědět: zkus dle tvého uvážení vyjmenovat tři nejznámější aliance od začátku věku až do teď! (můžeš i více než tři)


UFD, -=KA=-, Borgové s jejich hláškou „Odpor je marný, budete asimilováni“. Už ani nevím, kde se Borgové vzali a kam zmizeli.


5) A nyní podobná otázka, ale zkus vyjmenovat tři hráče, kteří tu mají nějaké to jméno a slávu už od dob začátku WG.


Budou to zřejmě ti, co stále aktivně hrají a těch už moc nebude. Zůstanu u naší ali, z těch co hrají Rammstick a Cure, který začal hrát tuším o pár věků později. Jinak mi uvízl v hlavě Stopař. Udělejte hlasování ;-)


Poznámka redaktora: těžké udělat hlasování páč by každý hlasoval sám pro sebe :-D


6) Dokážeš říct, zda jsou dnešní války a ty předchozí stejné? Také si tak lidé upravovali svá vlastní pravidla?


Nebývalo tolik válek najednou, většinou pouze jedna. Pokud vám někdo vyhlásil druhou a sám měl jednu, už vám šli spojenci na pomoc. Jak už jsem zmiňoval, dohodnul se začátek války na určitou hodinu (čas navrhovala ali, která war vyhlašovala) a válka pak probíhala skutečně on-line, málo kdy se stalo, že v čase vyhlášení by někdo nebyl on. Dnes v klidu svačíte toho, kdo není on – žádný adrenalin. Nevím, kde se v posledních letech vzala tzv. „nepsaná pravidla“, kterými se dnes kde kdo ohání a nazývá „klasikou“. A něco jako že „klasikou“ se přeci rozumí max. pět sabotů a to jen v případě, když pak budeš mechovat, to mě vysloveně irituje a podněcuje vyslat stíhačky :-D I když od dob kdy vznikli ruiny, to není ono…


7) Jaká státní zřízení se na začátku WG hrála nejvíce?


Hrála se více demokracie, republika, feudál, méně funda. Že by někdo vydržel s anarchií až do utopie, to nebývalo.


8) Co považuješ za celou dobu WG za velkou chybu a naopak za co bys pochválil. (jde mi především o kroky vedení WG)


Myslím, že to byli změny, které nepřímo podporovali farmaření, ale to je věc názoru. Celkově ubývá slušnosti a možná i to některé hráče od WG odradilo. Ignorují se nadávky do pošty, které jsou často za hranicí mého chápání. Dříve za to byl flastr, případně i výmaz do konce věku. Za pozitivum považuji to, že WG i po tak dlouhé době stále ještě žije.


Poznámka redaktora: Hráče který vás vulgárně uráží můžete dát do ignore, ovšem nezabrání mu to vás hladit do konce věku 


Děkuji za rozhovor ;-)


Nyní pár zajímavostí na závěr:


Počet založených zemí od nultého do sedmdesátého věku.


SCREEN:http://kleky.net/wg/histali/zalozeno.php


Jak vypadal vzhled WG?


Odkaz:http://kleky.net/wg/histali/tvare.php


Věděli jste?:


• První majitel hry Alpaka a budoucí majitel hráč Spider, měli ve smlouvě, že cena za prodej WG se nebude zveřejňovat. (kolik stál, se tedy můžeme jen domnívat)


• Vývojář a tvůrce Webgame, známý jako Alpaka, poprvé spustil tzv. „Nultý – testovací věk“ v listopadu roku 2001. Po zhruba měsíčním testování byl spuštěn První oficiální věk této hry. Každý věk trval zhruba 6 týdnů a po jeho skončení se spustil věk nový. V roce 2004 byly zavedeny Mezihry, které se hráli mezi koncem a začátkem dalšího věku.


• Co vedlo Alpaku k prodeji WG a jak jde dnes vývoj kupředu? Kdo se stará o programování a přidávání nových částí hry? (zde naleznete odpověď od Spidera)


Co vedlo Alpaku k prodeji nebudu zveřejňovat, je to předmětem kupní smlouvy. Co se týče vývoje, pak jsme urazili už pěkný kus cesty. Jednalo se především o nepopulární změny, o kterých mnozí hráči ani neví. Prioritou se stala bezpečnost celé hry. Hra sama osobě je už velmi složitá a často odrazuje nové začínající hráče. Z tohoto důvodu byla zavedena WG-Škola jako prostředek výuky nováčků. O programování se v současné době starám já s viceadminem hráčem Kage a vývojářem hráčem F.Augusztinem. FAugusztin je ze Slovenska, a tak se vlastně o vývoj WG stará mezinárodní tým. :)


• Co vedlo Alpaku k vytvoření WG?


Chtěl si jako student vytvořir svůj virtuální svět, pro odreagování a testování spolupráce studenstva.


• WG začal Alpaka tvořit cca v polovině roku 2000.


• Náklady na vznik byly spojené s časem, který tomu věnovali dobrovolníci. Především Alpaka. Jeden starší PC, který byl připojený na internetu na vysokoškolských kolejích.


• Všem nám je jasné, že WG je spleť složitých vzorců, které určují kolik expů dostanete, kolik vyrobíte techů, kolik získáte území atd. To všechno je práce především Alpaky + pomáhal grafik


• Původní záměr vzniku WG byl školní práce, která se později vyvinula do dnešní podoby.


• WG byl od počátku čistě FREE hra. Jediný důvod zavedení DGŮ byl okamžitý zisk na rozvoj a udržení WG. (zde by se slušelo dodat, že při zakupování DGŮ, které stálo 500kč spousta hráčů přispěla mnohem vyššími částkami)


• Shrnutí informacemi od Klekyho a Siringy, tudiž se zárukou historické pravosti od nejpovolanějších:


- První server u Alpaky, pravděpodobně koleje ČVUT-FEL


- GÚ Alpaka


- Rozdělení DGÚ a GÚ Spider


- Webgame s.r.o Spider a Karel Koldovsky jeho kamarád, co s nim vedl zastavárny, a to 21.7.2004, viz https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-vypis?subjektId=isor%3a500001232&typ=full&klic=1d8bhs


- stěhování serveru: 8.3.2004 - V pátek byl server převezen z Tábora do Prahy, tímto děkujeme Táborské firmě Profihelp za poskytnuté zázemí, a zvláštní dík Mtckovi a Mommekovi za ochotu a pomoc při transportu serveru.Vice info zde:http://web.archive.org/web/20040719033355/http://www.webgame.cz/wg/novinky.php


Po té byl server umístěn v datacentru Casablancy.


Moc děkuji hráči Me2d za jeho zajímavý pohled na WG v dobách minulých. Zároveň bych také rád poděkoval za snahu, kterou měl hráč Rammstick. Bohužel o jeho odpovědi jsem přišel na konci věku ani jeden z nás neměl zálohu jeho odpovědí a po skončení věku, byli jeho odpovědi fuč.


Snad vás dnešní článek trochu zaujal a něco nového jste se dozvěděli po případě trochu připomněli časy minulé. Veškeré zajímavosti, aktuality či screeny mi můžete zasílat přímo do mé pošty na Libinak. Buďto budou použity do novin WG a nebo zveřejněny na FB.


Poděkování za historické informace patří Klekymu http://kleky.net/wg/histali/index.php a Sirinze. Poděkování za přípravu článku patří redaktorovi Michal44, jemuž vytíženost nedovolila článek na které pracoval 2 věky dodělat.

zobrazit komentáře