Webgame noviny

WG Noviny vám přináší nejčerstvější informace ze světa Webgame.

Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG

Hellboyova zpovědnice

Tento článek byl publikován 13:13, 29.03.2014 hráčem .Hellboy.(#249143) ke 88. věku.
Byl již přečten 674x, 8 komentářů, průměrná známka 2.2
Pátý, speciální díl pravidelné rubriky.
Vítejte u pátého dílu rubriky „Hellboyova zpovědnice“. Tentokrát jsem si pro vás připravil speciální téma a speciální zpověď. Přemluvil jsem mého kamaráda, se kterým jsem na WG začínal, hráče warlord Vojta (#163719). Vojtův poslední aktivně hrající věk měl pořadové číslo 55 a poté následovalo ještě pár věků, jak bych já řekl „na kukačku“.

Napadlo mě tedy, že by bylo zajímavé slyšet názor na současné WG a jeho novinky od hráče, který do něj přes 30 věků aktivně nevkročil. A jelikož nejsem žádný troškař, když už jsme u těch nezainteresovaných osob, chtěl jsem přidat i názor dalšího mého kamaráda (vášnivého pařana), o kterém jsem si myslel, že WG nikdy nehrál. Nakonec se z něj ale také vyklubal hráč, který do WG světa vkročil jen krátce a již před dlouhou dobou, jmenuje se Lord Gamamen (#119116).

Otázky


1) Stručně se nám představ (křestní jméno, věk, škola/práce, záliby)

warlord Vojta: Vojta, 23 let, zaměstnán jako skladník. Moje záliby jsou přítelkyně, pc hry, kamarádi a fotbal.

Lord Gamamen: Martin, 23 let, student Univerzity Pardubice - obor Regionální rozvoj a bezpečnost regionu, záliby: filmy/seriály, skate, PC/konzolové hry, kolo, brusle.

2) Pamatuješ si dobu (a s ní spojené hráče a aliance), kdy jsi naposledy hrával? Napiš tvé oblíbené útoky, vládu.

warlord Vojta: Tak 5-6 let zpátky? Těžko říct, hráče si moc nepamatuju, ale z ali snad jen rytíře a bounty, jinak sem tahal fundu a s tim spojené útoky a partil a bunkroval. Z hráčů si pamatuju king jacka a sjezdovku.

Lord Gamamen: Nick jsem měl Gamamen nebo tak nějak podobně. Aliance si žádný už nepamatuju. Zkoušel jsem různý styly, teda nevím, jestli nebudu psát kraviny, ale třeba demokracie a být farma mě moc nebavilo. Často jsem jezdil fundamentalismus, pořádný kvanta vojáků :D a později pak nějaký ty mechy myslím :D, ale už si to tolik nepamatuji. Docela mě tam taky bavilo to zkoumání vesmíru, jednou jsem něco objevil a dost mě to pomohlo a poskočil jsem dopředu :D
Jinak naposled jsem to hrál někdy na vysoký, asi jeden věk a mezivěk kvůli tobě, že jsi mi to nějak oživil a jinak to už bude tak 6-7 let, možná víc. Ani nevím, proč jsem přestal, možná protože jsem si tam nenašel tolika kámošů a samotnýho mě to nebavilo. Lamy od nás z vesnice na to byly moc hloupý :D


3) Na Webgame je teď nově zavedeno několik pojmů/pokroků/bonusů. Budu je jednotlivě vypisovat a ty mi napiš, co si pod tím pojmem představuješ a jakou výhodu by mohl mít, případně čeho se týká.

• Alianční bonusy
warlord Vojta: Dovedu si představit snad jen ekonomický bonus a vojenský. Nikdy jsem neuměl farmit (vlastně ani kloudně tahat), takže k tomu mám odpor a myslím si, že je to jen další posílení farmářů a zakopávek.

Lord Gamamen: Zrovna k tomuhle si myslím, že je škoda zvýhodňovat lidi, který jsou v alianci, protože existuje třeba kupa hráčů, která se snaží hrát samostatně. Předtím, když jsem to hrál, jsem viděl hodně hráčů bez aliance. Na druhou stranu to nutí hráče ke komunikaci s druhými a snahu se víc zapojovat do komunity. Docela by mě zajímalo, jak se to bere. Jestli jen podle počtu lidí v alianci nebo každá aliance nezávisle na počtu/síle/atd by měla stejný bonus. Určitě v tom ale vidím plus. Jinak ty bonusy si představuju jako všude jinde – bonus k obraně, útoku, produkci, výzkumu, objevování.

• Alianční pokrok s názvem „Offshore banka“
warlord Vojta: Haha předpokládám, že je to kvůli kradení banky tak se kapitál přesouvá na "bahamy", další bonus pro farmy.

Lord Gamamen: No pokud vím, tak ve skutečnosti existují offshore podniky, kam si boháči ulejvají peníze :D tzn Offshore banka bude asi nějaký společný úkryt => po napadení není možno odcizit určitý % surovin.

• Alianční pokrok s názvem „Dynamické pancéřování tanků“
warlord Vojta: Obrana tanku místo 4 na 5?

Lord Gamamen: Vyšší ochrana proti pěchotě a bombardování, nižší ztráty tanků. Já znám jen reaktivní pancéřování, kdy tanky odolají raketometům a ta střela jakoby exploduje dřív, než stihne poškodit tank.

• Alianční pokrok s názvem „Guerillové války“
warlord Vojta: Plus do útoku/obrany na partizána a bunkry?

Lord Gamamen: Zvyšuje efektivitu partyzánského útoku o xx%, díky partyzánskému stylu boje jsou o xx% nižší ztráty vojáků.

• Alianční pokrok s názvem „Vakcinace“
warlord Vojta: Obrana proti viru anebo něco s robokracií, pokud teda ještě existuje, když tak poslouchám ty novinky :D

Lord Gamamen: Menší ztráty obyvatelstva a vojáků při biologickém útoku a menší šance na vypuknutí smrtící epidemie.

• Alianční pokrok s názvem „Letadlové lodě“
warlord Vojta: Zrychlená výroba stíhaček? Nebo vyšší obrana proti bombení?

Lord Gamamen: Snížené ztráty letadel při obraně.

• Alianční pokrok s názvem „Členství v mezinárodní vojenské organizaci“
warlord Vojta: + celkový bonus útok/obrana a menší pokles spoko při válčení.

Lord Gamamen: Díky členství v mezinárodní vojenské organizaci +xx% k útoku/obraně.

• Platinum účet
warlord Vojta: 3 země, platinum svět a super ultra přednost i před adminama při logu? :D

Lord Gamamen: Lepší možnost správy nad svojí zemí, nějaký extra tabulky, přehledy, ale nic co by přímo ovlivnilo samotnou hru.

• Gold filtr
warlord Vojta: To si ještě pamatuju. Snadnější hledaní čehokoliv, než rollovat jak idiot a klikat místo 5 minut 30 při hledání např. zemí na akce rozvědkou.

Lord Gamamen: Tak to netušim, nějaký udělátko na filtrování gold věcí? :D

• Ruiny
warlord Vojta: Při dobýváku se snad zabíraly i ruiny který se pak opravovaly v určitým počtu za kolo místo stavění budov asi, už nevim. Něco s bombením to mělo společnýho myslim taky.

Lord Gamamen: Do p*či co to může být? :D Objevení starodávné technologie a jelikož je starodávná, tak vám dá úplný hovno :D

4) Zkus srovnat WG s ostatními (online) hrami, které jsi hrál. Co ti na WG přišlo unikání a co naopak negativní a zbytečné? Měl jsi někdy nějakou představu nebo přání, které by se mohlo do hry zavést? (nový útok, události ovlivňující celkovou hru)?

warlord Vojta: Žádnou jinou online hru jsem nikdy nehrál. WG mi přišlo unikátní propracovaností a komplexností, jen bych vytknul málo obrázku a vadila mi ta nikdy neutuchající honba za procenty. Útoky ani jednotky bych neměnil, snad jen ty lodě tam pořád chybí.

Lord Gamamen: Hrál jsem to hlavně proto, že to bylo mezi prvníma webovkama. Hrál jsem pak ještě Dark Elfa, ten taky prošel strašnou změnou, když teď na to koukám a Insect World. Pak jsem hrál Travian a Divoký kmeny, který ze začátku jo super, ale pak prostě šílená nuda, když jsem viděl kámoše, jak kvůli tomu vstává třeba ve 3 ráno, jen aby posílal armády, tak jsem pochopil, proč jsem v tom nikdy nebyl dobrej a přestal to hrát. Takových podobných her jsem hrál víc a pořád na stejný způsob.
WG se mi líbilo v tom, že člověk si odehrál kola a čekal na další, nějak extra neřešil, že musí poslat armádu někam ve 3 ráno, aby mu jí o půl 4 nezničil někdo jinej, nemusel řešit úroveň támhletý budovy a že to bude trvat 42 hodin a vyjde to zase někdy na 4 ráno a bude muset vstávat, jinak přijde o 4 hodiny dalšího vývoje. Tohle prostě ve WG není a to je dobře – co napíšu/kliknu, staniž se. WG jsem z těch zmíněných her hrál asi nejdýl. Proč? Protože prostě byla promyšlená a na textovku mrtě chytlavá, i když jsem si vždycky říkal, že by tam mohlo být víc obrázků nebo třeba nějaký sci-fi gify s jednotlivýma pokrokama, pro takový dokreslení atmosféry (například robokracie – zástupy mechů s nablejskanejma zbraněma pochodující na nepřítele, klidně by mohl být úryvek z filmu, například z Terminátora).
Jinak jako nezaujatej hráč bych určitě zamakal na vizuální stránce, případně nějaký interaktivní menu, který zaujme na první pohled a člověk si neříkal „Pane bože, na kterým blogýsku (protože když to vezmu zpětně, takhle amatérsky na mě Webgame působí) jsem se to ocitl. :D
K úpravám. Co třeba ty věky zavést na nějaký „kalendář“, že by se točily věky s určitými vlastnostmi. Třeba věk raka a ten by do toho věku zavedl nějakou událost/možnost/bonus, který by ten věk odlišoval od věků ostatních. Třeba, že jeden věk by bylo obtížnější pěstovat jídlo, ale jednodušší produkovat energii a odůvodnit to nějakou událostí (silný vítr – větrné elektrárny pofrčej, ale vítr bude tak silný, že poláme většinu obilí nebo nějaký erupce na slunci – sluneční elektrárny plus ale kvůli suchu málo vody a zemědělství v p*či). Že by se tím musel změnit styl hraní a nebylo by to pořád na stejný brdo. A potom mi taky u WG chybí nějaký příběh v pozadí. Třeba proč se to všechno odehrává. Nějaký úvodní slovo a historie.


Myslím, že kolegové prokázali, že i když WG už delší dobu neotevřeli, nějaké povědomí o základních věcech mají a některé jejich interpretace pokroků nebyly tak daleko od reality. Samotného mě to příjemně překvapilo. Tímto jim tedy děkuji a loučím se i s vámi, čtenáři. „Uvidíme se“ zase u dalšího dílu, který pro vás chystám.

S pozdravem
Hell

 Ruger (#69616)31.03.2014, 12:19 
jj to cekani si pamatuju, jeden z duvodu koupi goldu :)
no nejake obrazky navyse by jiste neskodily musim kyvnout. Clanek za 2 u me

 s.o.n.g.o. (#59100)30.03.2014, 22:28 
Erwinem Stahlerem

 Trooper (#680)30.03.2014, 11:49 
nejdriv sem si rikal zase dalsi clanek o nakejch neznalcich ci multacich proc to cist ale pak se z toho vyklubal v celku originalni clanek

 Desmont (#294111)29.03.2014, 15:24 
Věk draka apod., zavedení lodí. V budovách by se oběvily doky.. Mají chlapci dobrý nápady.. =)

 ANDYvonVODKA (#306535)29.03.2014, 14:52 
pamätám, keď bolo na wg založených 20 000 zemí a musel som čakať aby som sa mohol prihlásiť :-D warlordov komentár na platinum účet mi to pripomenul, dostáva like :-D :-D :beer:

 ..yossarian.. (#168652)29.03.2014, 14:15 
Super nápad

 Mr. Sedlinno (#313084)29.03.2014, 13:29 
Hmm, nejaké lode by boli fajn :-)

 r o o t b o t (#429279)29.03.2014, 13:16 
:)