Historie Webgame

Zde v historii WG nalezneš dějiny WG, přehled o významných událostech, které se ve hře udály.

Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG

Bezalianční země - výhoda nebo trest?

Tento článek byl publikován 00:00, 26.09.2008 hráčem Adolfek(#21070) ke 49. věku.
Byl již přečten 2375x, 28 komentářů, průměrná známka 1.2
Dnešní článek se zaměří na změny v postizích a bonusech bezaliančních zemí v průběhu věků.
Vítám vás u dnešního článku, který se týká bezaliančích zemí. Na úvod ještě prosím o přečtení pár organizačních věcí :)
1) Do mého minulého článku (Historie UFO pokroků) byly pro velký zájem hráčů doplněny informace o Chytrých minách.
2) K tématům, ke kterým to bude možné, budu dělat průzkum veřejného mínění. V dnešním článku budete mít možnost vidět dva možné způsoby, kterými se tyto statistiky dají dělat. 1. spočívá v tom, že oslovím náhodně vybrané respondenty a na základě jejich odpovědí vyhotovím graf s percentuelním zastoupením jednotlivých odpovědí. 2. způsob spočívá v tom, že vytvořím anketu, kterou do článku vložím s nulovými hodnotami. Hráči tedy budou anketu průběžně sami ovlivňovat svými hlasy. Na konci článku mi prosím zahlasujte, kterou z těchto dvou variant byste uvítali raději. Děkuji.

Na úplném počátku neexistovaly žádné systémové postihy pro bezalianční země. Naopak, tyto země měly spíše výhody. Jediná nevýhoda byla, že hráč přicházel o zábavu v alianci, zejména diplomatické vyjednávání v rámci války a další záležitosti s členstvím v alianci spojené.

Podmínky bezaliančních zemí vypadaly prvních 6 věků takto:
+25% bonus do obrany, když na nás útočí země dvakrát prestižnější než je naše
útočník měl v případě úspěšného útoku o 25% menší zisk území

V 7. věku došlo ke zrušení bonusu, kdy měl útočník při úspěšné agresi menší zisk a byl nahrazen tím, že při útoku aliančnch zemí na bezalianční nastával tuhý odpor.

V 17. věku byla oslabena předchozí novinka. Při útoku člena aliance na bezaliančního již platí tuhý odpor pouze v případě, ze je agresor 2x a více prestižnější než oběť. Tato změna je platná dodnes. Tuhý odpor navíc nastává vždy, pokud má útočníkova aliance vyhlášenou válku.

V 19. věku byl zrušen bonus, kdy byly zisky při útoku bezaliančního na bezalianční zemi stejné jako v právě vyhlášené válce.

Ve 21. věku byly vyšší zisky při útoku mezi bezaliančníma vráceny zpět. Tato změna je platná dodnes.

Ve 22. věku byl zaveden další postih, země s rozlohou vyšší než 4999km2 měly -20% sílu útoku. Nováčky a slabé země to neovlivnilo, ale bohaté země vyhýbající se válce ano.

Ve 23. věku se bezaliančním nad 4999km2 zvýšila o +25% výše žoldů.
Zároveň dostali postih -25% na útok. Pouze při útoku na prestižnějšího bezaliančního postih na útok nebyl žádný.

Ve 24. věku bezalianční země nepřímo ovlivnilo zrušení Generálního štábu [šlo o žebříček, kde byli k nalezení hráči s nejvyšší hodností (nejvíce nasbíranými zkušenostmi) a nejvíce zkušené aliance.]
Hráčům začalo záležet mnohem více na výsledku v žebříčku GŠ, a zapomínali na prestiž. Bezalianční si tedy před zrušením mohli v topce relativně v klidu farmit.
Dále proběhla anketa, kde hráči rozhodovali o dalších postizích pro velké bezalianční země.

25. věk - Zavedla se další omezení bezaliančních nad 4999km2
Pokud na ně útočil člen aliance, měl zisky území a zkušeností stejné jako v právě vyhlášené válce.
Žoldy se zvýšily na +100% z původních +25%. Tato změna je platná dodnes.

30. věk - Další změna parametrů bezaliančních nad 4999km2. Namísto postihu -25% síly útoku mají nyní -15% sílu útoku i obrany. Bezalianční bývají zejména farmící země, proto pro ně postih do útoku nečinil nijak velké omezení. Tato změna je platná dodnes.

A zatím poslední změna proběhla ve 41. věku. Spočívá v tom, že země, které nejsou v alianci, mají od 600k prestiže srážku 15% z prodávaného a kupovaného zboží (vztahuje se jen na Světový trh). Tato změna je platná dodnes.
Změna byla zavedena z důvodu, že bezali ovládali dlouhou dobu žebříček, tímto krokem se měla omezit výhodnost hraní mimo alianci.
Od provedení této změny se zatím žádná bezalianční země na konci věku nedostala do žebříčku TOP 40 nejprestižnějších zemí.

Tímto vývojem jsme došli až k podobě, která dnes vypadá takto:
Přínosem je tuhý odpor při útoku země dvakrát prestižnější než je Vaše.
Omezení jsou, že při rozloze nad 4999km2 máte -15% sílu armády a +100% žoldy
Při prestiži nad 600 000 máte srážku -15% z prodaného i koupeného zboží.



Nakonec v grafech uvádím výsledky několika anket, týkajících se bezaliančních zemí, které jsou vyhotoveny na základě odpovědí náhodně oslovených respondentů.

Co hráči považují za největší výhody členství v alianci?
37% - Možnost válek a s tím související vyšší zisk zkušeností.
26% - Alianční země nemají postihy jako bezalianční.
20% - Mají blízko sebe své kamarády, větší zábava např. díky aliančnímu fóru.
15% - Možnost týmové spolupráce, společné plánování herní strategie.
2% - Jiné názory, mezi nimiž se objevila např. možnost, že farmící hráči s aliancí nejsou v žebříčku tolik na očích, takže jsou méně žádaným cílem.

Co vidí hráči jako hlavní výhodu hraní mimo ali?
50% - Relativně válečný klid - ne každému se hodí vyhlášená válka.
31% - Možnost dotování a farmení hlavně ze začátku věku.
13% - Možnost hrát sám za sebe, nezávislost na ostatních.
6% - Velký výběr cílů, aniž by bylo vhodné vyhlašovat válku.

Pozn.: Velká část hráčů uvedla, že jako bezalianční nechtějí setrvat po čas celého věku. Jedna část hráčů jakožto bezalianční využívá válečného klidu a vynalézají obtížnější pokroky a posléze do aliance vstoupí. Druhá část se mimo alianci připravuje na přechod na robokracii.


Co nejvíce odrazuje hráče od hraní mimo alianci?
44% - Postihy pro bezalianční země
28% - Nemožnost vyhlašovat války => spíše se farmí
20% - Odloučení od svých přátel
8% - Strach z nečekaných útoků




Můj další článek vyjde za 2 týdny, tzn. 10. října. Bude se zabývat změnami parametrů světového trhu.

Máte-li nějaké připomínky, upřesnění nebo konkrétní nápad o jakém tématu byste si chtěli v budoucnosti přečíst, pište do pošty Pošta Adolfek (historik).

zobrazit komentáře