Historie Webgame

Zde v historii WG nalezneš dějiny WG, přehled o významných událostech, které se ve hře udály.

Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG

Pokroky 2/3 - pokroky společenské (S)

Tento článek byl publikován 00:00, 12.12.2008 hráčem Adolfek(#21070) ke 51. věku.
Byl již přečten 1739x, 11 komentářů, průměrná známka 1.3
Druhý článek ze seriálu o pokrocích se bude týkat vývoje pokroků společenských.

ORGANIZAČNÍ KOUTEK
- V dnešním článku si probereme společenské pokroky, v tom příštím technologické, těch je málo, takže článek bude asi trochu stručnější, takže bychom tam mohli dát nějaké ankety. V žádném z článků o pokrocích zatím anketa nebyla, tak si to vynahradíme příště. Kdyžtak pokud vás zajímá nějaká konkrétní statistika veřejného mínění v oblasti pokroků, tak můžete pod článek nebo do pošty napsat návrh na anketu a možná se tu objeví zrovna ta vaše. :)
Tím se uzavře seriál článků o pokrocích.
- Dále bych chtěla zrekapitulovat, jaké věci sháním pro články. Kdo bude mít nějaké staré screeny, prosím, ozvěte se. Zejména screenshot trhu s generály, kartelu, screeny topky z věků 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 13, 14 a 23.
NOVĚ se shání: Screeny Generálního štábu, screeny žebříčku hráčů z doby, kdy byly v žebříčku dva sloupce, které dnes již neexistují - "nworth a expy", screen speciálního žebříčku "Test-země", který fungoval souběžně s generálním štábem a screen nějakého fúzkaře, top producenta, který jel na energii v době, kdy měly fúze efekt max. 500% efekt energetiky. :)
Prosím zapojte se ke spolupráci, bez vás to nejde ;).
Enjoy!


Vývoj společenských pokroků


Členství v AntiOSN - ve hře od 9. věku



Počáteční efekt

humanitární pomoc poslaná v rámci AntiOSN zlepší více spokojenost
nerozvojové země mají 10% přirážku na světovém trhu

Původní cena

200k$
Cena se dodnes nezměnila.


Vývoj

Ke 13. věku přidána možnost provést operaci rozvědky Napadnout generála (tato operace byla k 15. věku zrušena).

V 15. věku přidána pro AntiOSN operace Prodat drogy.

Od 38. věku lze pokrok bezplatně zrušit.


Parametry dnes

humanitární pomoc poslaná v rámci AntiOSN zlepší více spokojenost, navíc operace Prodat drogy (jen Fundamentalismus a Diktatura)





Členství v OSN - ve hře od 9. věku

Počáteční efekt

humanitární pomoc poslaná v rámci OSN zlepší více spokojenost
Efekt se dodnes nezměnil.

Původní cena

200k$
Cena se dodnes nezměnila.


Vývoj

Od 38. věku lze pokrok bezplatně zrušit.




Teroristická organizace - ve hře od 9. věku

Počáteční efekt

+100% síla v teroristických operací
+50% síla v loupeživých operací
navíc operace rozšířit epidemii

-10% produkce peněz
Efekt se dodnes nezměnil.

Původní cena


10 000 vojáků
Cena se dodnes nezměnila.

Podmínky pro vynalezení

Musíš mít: AntiOSN
Nesmíš mít: Mafie
Podmínky se dodnes nezměnily.




Mafie - ve hře od 9. věku

Počáteční efekt

+100% síla infiltrace
+50% síla v loupeživých operacích
navíc operace prodat drogy


Původní cena

1M$
Cena se dodnes nezměnila.

Podmínky pro vynalezení

Musíš mít: AntiOSN
Nesmíš mít: Teroristická organizace
Podmínky se dodnes nezměnily.


Časový vývoj

22. věk
Při úspěšném vyhlazovacím útoku vlastník mafie zničí nepříteli 20% zboží na trhu (bez pokroku jen 10%).

25. věk
Již není potřeba tohoto pokroku k provedení operace prodat drogy.

31. věk
Zvýšen maximální počet operací rozvědky pro vlastníky tohoto pokroku na 30 (tzn. o 5 operací více než normálně).


Efekt dnes


+100% síla infiltrace
+50% síla v loupeživých operací
při úspěšném vyhlazovacím útoku ničí 20% zboží na trhu
+5 akcí rozvědky navíc





Mezinárodní spolupráce - ve hře od 9. věku

Počáteční efekt

+5% produkce peněz
+5% produkce technologií


Původní cena

4 000 Obchod
Cena se dodnes nezměnila.

Podmínky pro vynalezení

Vlastnit OSN
Podmínky se dodnes nezměnily.


Časový vývoj


Ve 22. věku probíhaly spekulace, že by země s mezinárodní spoluprací měly ničit při vyhlazovacím útoku 20% zboží na trhu, stejně jako je to u Mafie. Nakonec z nápadu sešlo a ve 27. věku byla zemím s Mezinárodní spoluprací místo toho zavedena možnost udělovat embarga.


Efekt dnes

+5% produkce peněz
+5% produkce technologií
možnost hlasovat o embargu





Pacifismus - ve hře od 9. věku

Počáteční efekt

+10% obrana
+10 bodů na utopii za kolo
obyvatelé mohou odmítnout zaútočit

-20% útok

Původní cena

4 000 Obchod
Cena se dodnes nezměnila.

Původní podmínky pro vynalezení

OSN
Lidský genom


Časový vývoj

11. věk
Pacifismus dává +15% obranu místo +10%.

20. věk
Země s pacifismem nemohou vynaleznout vojenskou akademii.
Pokrok lze bezplatně zrušit.
Zavedena kartička

24. věk
Pokrok Pacifismus se nyní vylučuje s Vojenským státem. Přestává se vylučovat s Vojenskou akademií.

27. věk
Země s Pacifismem produkují jen konvenční rakety.


Efekt dnes

+15% obrana
+10% spokojenost

-20% útok
země produkuje jen konvenční rakety


Podmínky pro vynalezení dnes

Vlastnit OSN a Lidský genom
Nesmíme mít vynalezen Vojenský stát



Fašismus - ve hře od 9. věku

Počáteční efekt

+20% válečná kořist (území i zboží)
+10% síla útoku

každé kolo je zničeno 0,2% hospodářských technologií

Původní cena

20 000 vojáků

Podmínky k vynalezení

AntiOSN
Být Diktatura nebo Republika
Podmínky pro vynalezení se nezměnily.


Časový vývoj

11. věk
Fašismus ničí jen 0,1% hospodářských technologií zničeno za kolo (místo 0,2%).

20. věk
Fašismus lze bezplatně zrušit.
Zavedena kartička


Efekt dnes

+20% válečná kořist (území i zboží)
+10% síla útoku

každé kolo je zničeno 0,1% hospodářských technologií

Cena dnes


10 000 vojáků





Svatá válka - ve hře od 9. věku

Počáteční efekt

+10% útok a obrana armády
každých 40km2 vyprodukuje za kolo 1 vojáka

každé kolo je zničeno 0,4% hospodářských technologií

Původní cena

20 000 vojáků
Cena se dodnes nezměnila.

Podmínky pro vynalezení

AntiOSN
Fund
Abychom ji mohli udelat, musely na nás uspět aspoň 3 normální útoky za posl. 48 hodin.


Časový vývoj

11. věk
Svatá válka ničí jen 0,2% hospodářských technologií místo 0,4%.

20. věk
Svatá válka lze bezplatně zrušit.
Zavedena kartička

42. věk
Změna podmínek pro vynalezení pokroku. Již nebude potřeba aby nás někdo 3× dobyl, nyní bude podmínkou hodnost minimálně Velitel mechu (6). Opatření zavedeno z důvodu, aby hráči nežádali o útoky na vlastní zem, což se považuje za porušení pravidel.


Efekt dnes

+10% útok a obrana armády
každých 40km2 vyprodukuje za kolo 1 vojáka

každé kolo je zničeno 0,2% hospodářských technologií

Podmínky pro vynalezení dnes

AntiOSN
Fund, hodnost alespoň Velitel mechů (6)




Bezpečnostní senzory - ve hře od 9. věku

Počáteční efekt

+50% obrana proti agentům a partyzánským útokům
spokojenost se přibližuje 100%
(To znamenalo, že každý jednotlivý bonus nebo postih za spokojenost se snižoval či zvyšoval o polovinu. Uvedu na příkladu: Komunista s 4% rozlohy v zábavních střediskách by měl dostat za normálních podmínek +6% spokojenosti, s bezpečnostními senzory to však bude pouze +3%. Totéž se uplatňovalo i u postihů, například za vojenský stát je normálně -10% spokojenosti, s bezpečnostími senzory to bylo jen -5%)

Původní cena

10 000 Síla rozvědky
Cena se dodnes nezměnila.

Podmínky pro vynalezení

Androidi
Tech, Kom nebo Robo


Časový vývoj

28. věk
Změnil se algoritmus k vypočítání výsledné spokojenosti s tímto pokrokem.
Již se nedělí na polovinu každý jednotlivý bonus či postih, ale efekt se odvíjí od spokojenostní výchylky nad nebo pod 100%. V praxi to znamená, že např. země se základní spokojeností 90% + 10% za genom + 10% pacifismus by měla za normálních podmínek 110% spoko, nicméně s bezpečnostními senzory bude výsledná spokojenost pouze 105%. Totéž funguje i opačně, země s 90% spokojeností by měly spokojenost 95%.

Od 31. věku lze pokrok bezplatně zrušit.

Ke 37. věku snížena prestižní hranice, od které jde pokrok vynaleznout z 1200k na 600k.


Efekt dnes

+50% obrana proti agentům a partyzánským útokům
Bonusy a postihy u spokojenosti se promítnou s polovičním efektem (např. země s Pacifismem která by měla 110% bude mít spokojenost 105%, totéž platí i u postihů, země s 90% spokojenosti má 95%)

Podmínky pro vynalezení dnes

Androidi
Prestiž země alespoň 600 k.
být Tech, Kom nebo Robo




Ochranné a obchodní organizace - ve hře od 10. věku


Počáteční efekt

umožní Anarchii útočit (s postihem -20% k síle útoku)
+5% spokojenost

Efekt zůstal dodnes nezměněn.

Původní cena

2000 Obchod
Cena se dodnes nezměnila.

Podmínky pro vynalezení

Anarchie
Cena zůstala dodnes nezměněna.




Kartel - ve hře od 13. do 20. věku

Počáteční efekt

staneme se členy kartelu, v rámci kterého se můžeme dohadovat s ostatními největšími výrobci na cenách

Původní cena

Původně 1M$, posléze se změnila na 0,5M$.

Podmínky pro vynalezení

vlastnit pokrok Mezinárodní spolupráce nebo Mafie
Být top 30 výrobce některé komodity - jídla, energie, technologií, vojáků či jiné z vojenských jednotek.
Pokud se někomu ze členů kartelu snížila produkce pod top 30, automaticky kartel opustil. Příště, když znovu splňoval podmínky, však mohl pokrok vynalézt znovu.

Ke 20. věku Kartel zrušen, protože jednotlivci v Kartelu neměli šanci ovlivnit dění kvůli vysokému nárůstu hráčů.




Protidrogová centrála - ve hře od 14. věku


Počáteční efekt

Zvyšuje obranu rozvědky proti akci Prodat drogy o 30%

Původní cena

1 000 Síla rozvědky

Podmínky pro vynalezení

Musíš mít OSN
Nesmíš mít AntiOSN


Časový vývoj

19. věk
Cena protidrogové centrály zvýšena na dvojnásobek, její efekt je nyní 10% zabitých agentů při neúspěchu operace Prodej drog


Efekt dnes

Zvyšuje obranu rozvědky proti akci Prodat drogy o 30% a zvyšuje ztráty útočníka v případě neúspěchu operace (na 10% agentů)

Cena dnes

2 000 Síla rozvědky



Korupce - ve hře nikdy, měla být zavedena do 15. věku


Počáteční efekt

možnost provedení akce oslabit generála

Podmínky pro vynalezení

vlastnit pokrok AntiOSN

Pokrok se nakonec nezavedl, protože se téhož věku, kdy se o něm mluvilo úplně zrušila operace rozvědky, na kterou se vztahoval.




Kulturní centrum - ve hře od 20. věku

Počáteční efekt

-10% síla armády
větší nespokojenost s válčením

+10% spokojenost
+25% efekt jednoho bodu hospodářských technologií

(efekt kulturního centra je přesný opak efektu za vojenský stát)

Původní cena

2M$
Cena se dodnes nezměnila.

Podmínky pro vynalezení

20 000 bodů na Utopii za spokojenost a humanitární pomoci
Nutnost vlastnit alespoň tolik hospodářských technologií jako je 1/10 prestiže nejlepšího
Nesmíš mít Vojenský stát


Časový vývoj

20. věk
Kulturní centrum lze bezplatně zrušit.

22. věk
Změna postihu -10% síla armády na -10% útok.
Stačí 10 000 bodů na Utopii za spokojenost a hum. pomoc (původně 20 000)
Zrušena podmínka, že musíte mít hodně hospodářských technologií.


Efekt dnes


+25% efekt jednoho bodu hospodářských technologií
+10% spokojenost

-10% útok
větší nespokojenost s válčením


Podmínky pro vynalezení dnes

Alespoň 10 000 bodů na Utopii za spokojenost a humanitární pomoc.





Vojenský stát - ve hře od 20. věku

Počáteční efekt

+10% síla armády
menší nespokojenost s válčením

-10% spokojenost
-25% efekt jednoho bodu hospodářských technologií

Efekt se dodnes nezměnil.

Původní cena

20 000 vojáků
Cena se dodnes nezměnila.

Podmínky:


0 bodů na Utopii za spokojenost a humanitární pomoci
nemít Kulturní centrum


Časový vývoj

20. věk
Vojenský stát lze bezplatně zrušit.

24. věk
Pokrok se vylučuje s Pacifismem

28. věk
Podmínkou pro vynalezení už není nulový počet bodů na utopii


Podmínky pro vynalezení dnes:

Nemít Kulturní centrum ani Pacifismus




Cenzura - ve hře od 28. věku

Počáteční efekt

Skryje hodnost a kartičky s vlastnostmi země před ostatními
+50% obrana proti infiltrací

-20% produkce peněz
Efekt je prakticky stejný, pouze je rozdíl v tom, že dnes lze zvolit které kartičky budou veřejně viditelné a které ne, původně byly skryty všechny.

Základní cena

4000 tech. Síla rozvědky
Cena se dodnes nezměnila.

Předpoklad pro vynalezení

AntiOSN
Podmínky se dodnes nezměnily.


Časový vývoj

Od 30. věku lze tento pokrok zrušit.

Ke 37. věku zavedena pro cenzuru kartička .

42. věk
Vylepšení cenzury. Každý si může sím nastavit, které kartičky chce mít viditelné pro ostatní a které skrýt. Původně byly automaticky skryté všechny.




Pohraniční stráž - ve hře od 41. věku

Počáteční efekt

+10% obrana proti taktickým útokům
Efekt je stále stejný.

Základní cena

5000 technologií síla zbraní
Cena se dodnes nezměnila.

Předpoklad pro vynalezení

Pokrok lze dát od 600 tisíc prestiže s vládou Feudalismus
Podmínky se dodnes nezměnily.





Máte-li nějaké připomínky, upřesnění nebo konkrétní nápad o jakém tématu byste si chtěli v budoucnosti přečíst, pište do pošty Pošta Adolfek (historik).
 stcold (#148015)12.12.2008, 16:32 
Asgard7 (#369559)

družice ;)



jinak skvělý článek :-) 1

 Hugo de Moravia (#44145)12.12.2008, 16:15 
pěkný článek, jako vždy...snad jen drobnost - pokud vím, tak cenzura ze začátku měla malou chybku, v přehledu cizí ali se objevil otazník, ale při kliknutí na zemi byla hodnost vidět (respektive název hodnosti, teď si nevzpomenu)...ale to je jen taková drobnost :)

 Asgard7 (#369559)12.12.2008, 14:01 
fakt skvely clanok :)

uvital by som aj nejake pokroky v buducnosti ktore by zahrnovali aj hustotu zalidneni,alebo protiraketovu obranu :-) bolo by to zaujimave .....ale to uz by trebalo hovorit aj o vyvazenosti hry

 Griston Alhay (#2235)12.12.2008, 12:53 
a obrázek mechů je zase z hvězdnejch válek :-D ... a myslím že alpaka neuzavíral kontrakt s georgem lucasem :-D

... btw co takhle udělat soutěž o nový obrázky k pokrokům, aby ukázali hráči svoje grafické schopnosti??? aspoň by se tak hra posunula v příčce o nezávislost zase o krok dál ;)

 Bóža (#218670)12.12.2008, 10:46 
Já bych pro zajímavost doplnil, že obrázek u bezpečáků porušuje autorská práva, za což ještě nebyl nikdo potrestán :-D Jeho autorem je totiž John Avon a pochybuju, že ví o tom, že ho tu máme :-D

 klokánkov (#245662)12.12.2008, 09:09 
Jj good článek a bylo by dobre kdyby se v nějaké mezihře objevil ten pokrok Kartel xDxDalespon na zkouzku jak by se to ujalo,docela zajímaví pokrok :-)

 MAFline (#171918)12.12.2008, 09:00 
:coffee:

 Alidaris (#354118)12.12.2008, 08:22 
pekny :-) uz sa tesim na technologicke :love:

 Fuhrer 1 (#196926)12.12.2008, 07:38 
luxusní clanek:D

 Martain (#19831)12.12.2008, 01:47 
thumbs up :)

 Fusi5 (#316513)12.12.2008, 00:21 
good :)