Historie Webgame

Zde v historii WG nalezneš dějiny WG, přehled o významných událostech, které se ve hře udály.

Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG

Stíhačky

Tento článek byl publikován 21:27, 05.04.2009 hráčem Promo16(#297352) ke 53. věku.
Byl již přečten 2928x, 43 komentářů, průměrná známka 1.7
Vývoj, bombardování, taktický nálet - informace ze zákulisí. Názory veteránů a hráčů.



Úvod



Ať už se Vám při tomto slově vybaví otrhaný dvojplošník s „hakenkrojcrem“, supermoderní letoun s bílou hvězdou, či snad jen vaše ošklivá tchýně, vězte, že nemáte tu čest s nikým jiným než s nejničivější jednotkou na webgame. Mnohými milována, jinými zatracována. Jednotka, která je schopna během jediné odehrávky nadělat z vašich nebohých lidiček náplň do paštiky a z vašich baráčků stavební materiál pro hnízda vlaštovek a vrabců. Jak bychom ji pak nemohli mít rádi?



Už to tak bývá. WG je hra dlouhá a komplikovaná, mnoha změnami poznamenaná. Zub času si pohrál i s naší milovanou stíhačkou. Ne mnoho, avšak přeci jen. A protože tu holku máme rádi, jistě uznáte že si malé ohlédnutí zaslouží.



Stíhačky jako takové nikdy změnou neprošly. Konkrétní změny se vždy týkaly jejich útoků, ať už se jednalo o kosmetické úpravy, či radikální řezy. Pojďme
si tedy na úvod představit jednotlivé útoky a následně se zastavit nad jejich vývojem.


Bombardování měst




Parametry bombardování na jeho úplném počátku
Útočí jednotkyStíhačky
Brání jednotkyStíhačky a bunkry
Podmínka úspěchuSíla útoku je o něco větší než síla stíhaček + 1/2 síly bunkrů obrany
Zisk při úspěchu5% budov, 10% obyvatel, pokles spokojenosti až o 10% (na min. 60%)
Ztráty jednotek až 10% stíhaček út. Obránce méně stíh. i bunkrů

Ke změně došlo v březnu roku 2004. Jednalo se pouze o úpravu poklesu spokojenosti. Zbývající parametry zůstaly stejné.

Parametry bombardování po 20. věku
Zisk při úspěchu5% budov, 10% obyvatel, pokles spokojenosti až o 8% (na min. 60%)


K další změně došlo v dubnu roku 2006. Byl nepatrně snížen efekt ničení a navrácen pokles spokojenosti do předchozího stavu. Jedná se zatím o poslední (tedy stále aktualní) změnu, proto je uveden i seznam zbylých parametrů.

Parametry bombardování od 35. věku po současnost
Útočí jednotkyStíhačky
Brání jednotkyStíhačky a bunkry
Podmínka úspěchuSíla útoku je o něco větší než síla stíhaček + 1/2 síly bunkrů obrany
Zisk při úspěchu4% budov**, pokud je vítězství částečné tak jen 2%, 10% obyvatel, pokles spokojenosti až o 10% (na min. 60%)
Ztráty jednotekaž 10% stíhaček út. Obránce méně stíh. i bunkrů

** Při útocích mimo válku a v rámci Právě vyhlášené války ničí o 25% budov méně.

Taktický nálet


Parametry Taktického náletu
Útočí jednotkyStíhačky
Brání jednotky Stíhačky a bunkry
Podmínka úspěchuSíla útoku je o něco větší než síla stíhaček + 1/2 síly bunkrů obrany
Zisk při úspěchuZničí až 10% voj. základen, při částečném vítězství zbouráno o polovinu méně základen. Pokles spokojenosti o polovinu menší, než při bombardování měst (na min. 60%).
Ztráty jednotekaž 15% stíhaček út. Obránce méně stíh. i bunkrů



Naše elitní piloty jsme mohli nechat poprvé proletět nad cizáckými základnami již na goldu, psal se tehdy nultý věk, byl měsíc září a letopočet končil dvojčíslím 07. První ostrý přelet na publicu nastal v mezihře, po které následoval 44. věk a letecký den tak mohl konečně naplno vypuknout.



Samotnému naprogramování však předcházela dlouhá diskuze z řad veteránů. Bylo mi umožněno nahlédnout do tenkrát vedených diskuzí a já tak pro vás mohl
vybrat několik autentických příspěvků z fóra, na kterém se tento útok rodil. Ještě předtím však stručné vyjádření veterána steamrollera, který nám připomene
přoc byl tento útok vlastně zaveden.



Kdo z veteránů navrhl nový útok taktický nálet?
Takticky nálet je dílem celého týmu. Došli jsme k tomu, že by byl dobrý nový útok stíhačkami, aby se více používaly stíhačky a bunkry v armádách, než tomu bylo dříve. Řešilo se, zda by měl útok brát spokojenost nebo připravenost. Zvažovaly se i jiné varianty, ale dospěly jsme jako k nejlepší k této. Také řada hráčů dříve používala bombardování na spokojenost, i když neměli v úmyslu druhé straně ničit budovy.



Jakým poměrem hlasů byl schválen?
Byl schválen s jednoznačnou podporou 13:1 a posléze byl brzy naprogramován, za což musíme poděkovat Elpassovi.
Ve své podstatě, nejprve se objevil návrh zavést novou jednotku lodě, který se zdál moc radikální, načež jsme se zamýšleli nad využitím stávajících jednotek a nových útoků, přičemž jako nejperspektivnější se jevilo zavedení nového útoku stíhačkami. U toho jsme řešili parametry, kde největší podporu získala varianta, aby tento útok ničil základny a spokojenost.




Teď už onen zmiňovaný průřez veteránským fórem. Jedná se o velice úzký výběr. Následující příspěvky na sebe nereagují a jsou seřazeny zcela náhodně. Vše je ponecháno v původním stavu.




Za uvahu opravdu stoji to takticke bombardovani jednotek - treba mechu, to by zmenilo hodne obraz hry, je to ale velka zmena.
Zajimave by bylo i dodat vetsi vyznam tankum - u nich me ale nyni nic nenapada.




bylo by fajn, kdyby se stihacky pouzivaly v mnohem vetsi mire. Ovsem narazime tu na ten samy problem jako u normalniho bombardovani - nedostatecna obrana. Navic ani to mit stihacky neni zarukou tomu, ze se se clovek ubrani proti bombeni, jelikoz stihacky jsou nejvic nicena jednotka pri mechovani. Tedy hraci jsou silne demotivovani je mit. Kdyz si je nekdo poridi, tak o ne pri mechvackach automaticky prijde. Proste mit tak nejak vyvazenou armu - od vseho kousek - se proste nevyplaci.
Tedy jsem rozhodne proti tomu, aby se zavedl novy utok ktery jedine zmensil schopnost hrace jako takoveho se uspesne branit. Navic by tento utok nahraval dosti velkym zemim, jelikoz by dostaly do ruky skvely nastroj proti valecnikum (u nich se na vetsi prestizi stihacky schovaji mnohem snaz nez u mensich zemicek a rozhodne jim neoslabi obranu ) - pred valkou by probombardovali souperovi mechy a dotycny by utrel.
PROTI. Tento navrh ma prilis nedoresenych aspektu. A myslim, ze neni dobre ani vhodne zacinat tvorit navrh odprostred a pak k nemu narychlo dodelavat podminky.




dost jsem nad tim premyslel a napadlo me, ze bysme klidne mohli vzit mechum niceni vojenskejch zakladen a dat to jen jako specialni utok pro stihace-> mechy to nijak neomezi. Vojensky zakladny hrajou podstatnou roli a hraci by si ty stihacky museli drzet. Zaroven to nijak nezkomplikuje WG a tento utok bude zarazen do klasicke war. V globalu to trochu zkomplikuje zivot fundakum na vojaky, ale to je podle me jen dobre
mozna trochu haluz,ale co dat inflirtaci stihackami??mohlo by to inflirtovat zaroven vladu a zaroven pokroky




docela rad bych byl proti, ale neda mi to nez s nejakym podobnym utokem souhlasit.
treba ten utok nazveme "dezorganizace", "takticky nalet" nebo "niceni vojenskych cilu"


efekt:


snizovani spokojenost, ovsem nikoliv drasticke, asi neco okolo urovne prodeje drog nebo lehce vice,
niceni zakladen slabsi nez u nocnich tazeni


ohledne obrany proti utoku:


at je o neco malo tezsi provest tento utok nez klasicke bombardovani
efekty at jsou podle toho, jak projdu (v rozmezi treba 30-100% maximalniho efektu)


a posledni dodatek:


zvysit soucasne narocnost sabotaze stihacek

snizit ztraty stihacek pri mechovani (bud pokrokem opevnene vojenske zakladny - ktery zaroven i snizi ztraty zakladen i pri tomto utoku, nebo pokrokem protiletecka obrana, ktery o 20-50% snizi ztraty nasich stihacek pri nepratelskych utocich, at je ten pokrok opravdu uzitecny, k protiletadlovce bych ale doplnil napr. 5% snizeni spokojenosti a snizil to, kolik zere penizku)



byl bych pro něco,kde nebude slovo bombardování z důvodu omylu.. Nálet, nebo Letecký útok.. prostě hlavně ne bombení




Položil jsem dvě otázky hráči Sifilis, z aliance BumBum, který toho má na svém kontě mnoho odbombeno.


Jaký je tvůj názor na taktický nálet ? Mohl bys ho porovnat s bombardováním?


Klasický bombing je o moc lepší co se týká efektivity. Srovnávat se to nedá, neboť když mi da někdo 10 taktických, a dá mi dolů 1000 voj. zakladen,
nasere mě to stejně, jako když mi da někdo 10 bombeni a da mi dolů 2k-3k budov. Taktický nálet je jen obohacením hry, které ale admidum vůbec nevyšlo.
Měli by se spíše starat o důležitější věci než je taktický nálet. Navíc bombit někoho online je to najkrásnější co znám. Hlavně když potom přibívají
nahoře v rohu ty krasné obaláčky s pláčem oběti :-D.



Co si myslíš o stále se rozširujícím zvyku lidí psát si do válek a pod aliance "taktický nálet 5/24 hod" ?


Omezení taktických náletů je úplně nepodstatné... 5/24h zem...Přiznám se, že se nedívám před útokem někomu do konfliktů kolik
taktických na něho šlo...Jak by na něho předtím šlo 15, já mu těch 5 dám bez jakéhokoliv zaváhání. Je to to samé jako omezování sabotáží...zakázat
robokratovi taktický nálet na fundu, je jako zakázat bourání mechů fundovi na robokrata...Ale co sa týka omezení, nedívám se na to...Dám takt.
bombingů i 20 dokuď cíl nebudu mít tam kde chcí...



A co si myslíte vy ? souhlasíte se Sifilem ? Pište své názory do komentářů :-)...



Na závěr bych chtěl poděkovat hráčům fuji00 a Tayger za spolupráci. Díky hoši :-D.







zobrazit komentáře